Tove ger ett styrkebesked


Ett år har gått sedan Tove Styrke frälste den svenska tv-publiken med sin Idol-version av I wish I was a punk rocker. På egna debuten, som släpps veckan före hennes 18-årsdag, går musiken åt andra håll. Första- singeln Million pieces, skriven av Lykke Li och Shout Out Louds Adam Olenius, började spelas på radio redan i somras.

– Jag gillar elektronisk musik med ett inslag av melankoli.

Vemodet behövs för att den ska bli tilltalande, säger Tove, som i skrivande stund lägger sista handen vid skivan som släpps i november.

Idol är mitt uppe i en ny säsong. Kollar du?

– Ja, det väcker såna minnen. Det jag minns starkast är stunden före tv-sändningarna, det var samma känslor varje gång: nervositet, stress, glädje. När man nu ser på tv hur det går till, hur Jihde är mot de tävlande – är man mitt uppe i det känns det ju som om det är något personligt man går igenom, men i efterhand ser man att det är samma för alla. Agnar och vete bland Idol-deltagarna märks först senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0